Van Tuijl lanceert totaal vernieuwde, state-of-the-art website |
|
|
|
|
| 147 sec |
Accent op de merken Vatuplast, Vatusticks en EcoClicktray; database van 3500 producten
Van Tuijl treedt voortaan gericht per sector de markt tegemoet. De geheel vernieuwde website vth.nl is het uithangbord voor deze strategie. De site biedt onder meer een uitgebreide database van 3500 artikelen die zijn gerangschikt onder 'boomkwekerij', 'sierteelt' en 'zacht fruit'. Zo kan de kweker eenvoudig navigeren naar het product met alle informatie van zijn gading. Via de site afficheert Van Tuijl zich nog meer als totaalleverancier voor de kwekerij.
Van Tuijl heeft zijn website (vth.nl) helemaal vernieuwd en aangepast aan de modernste eisen en de actuele marktbehoeftes. De website is eind december online gegaan. Het bureau Contique tekende voor het technische gedeelte van de site en werkte samen met Van Tuijl aan het ontwerp.
'Sindsdien hebben we er reuring aan gegeven via LinkedIn, verschillende publicaties in vakbladen en een nieuwsbrief naar onze klanten,' vertelt Denise Boelhouwer, die het traject rond de website coördineert. 'Tot nu toe hebben we veel positieve reacties gekregen. Mensen die de oude site nog kennen, zullen er nauwelijks nog iets van herkennen.'
Landingspagina's voor drie sectoren
De Van Tuijl-site is veel overzichtelijker en de navigatie ervan is een stuk duidelijker. 'Alles wat je wíl zien, dat kán je zien. Bij de opzet hebben we daar sterk rekening mee gehouden, zodat de boomkweker direct bij de juiste informatie en producten uitkomt die voor hem van toepassing zijn.' De website bestaat uit drie verschillende landingspagina's: voor de sierteelt, de boomkwekerij en voor zacht fruit. 'Dit zijn de sectoren waar we ons op richten. Als je op 'Alles voor de boomkwekerij' klikt, kom je op een pagina die allemaal producten bevat die nodig zijn voor een boomkweker, inclusief de betreffende nieuwsberichten, beurzen en contactgegevens van de verkoopadviseurs. Dus je ziet er alleen maar producten en informatie over de boomkwekerij; niets over bijvoorbeeld de sierteelt. Een boomkweker stuit dus niet meer op orchideeënpotten.'
Complete productdatabase
Uitgangspunt bij het ontwerp van de site was dat het een allesomvattende database met producten zou worden. Boelhouwer heeft zich intensief beziggehouden met de vulling van content op de website. 'Er zijn zo'n 3500 artikelen vermeld. De informatie rondom het artikel is veel uitgebreider dan voorheen. Er stond toen bijvoorbeeld alleen maar een tabel met de maten. Praktisch elk artikel is nu vertegenwoordigd met een foto, specificaties, technische gegevens en varianten. Ook kan bijvoorbeeld een sample van het product worden aangevraagd.'
Een ander verschil met de vorige versie van vth.nl is dat ook de leveranciersartikelen een online plek hebben gekregen. 'We hebben ervoor gekozen om, naast onze eigen artikelen, de producten van leveranciers, zoals Modiform, Desch en Kreuwel Plastics, te tonen. Zodoende heb je één complete database van alle producten die we zelf produceren of kunnen leveren.'
|
'We hebben nu één complete database van alle producten die we zelf produceren of kunnen leveren'
| |
|
Accent op de merken Vatuplast, Vatusticks en EcoClicktray
'Op de VTH Totaal-pagina staat een groene banner met onze drie merken: Vatuplast, Vatusticks en EcoClicktray. Hier kun je niet alleen de nodige informatie over de merken vinden, maar ook een overzicht van de producten van het betreffende merk.' De naam Van Tuijl is online wat meer naar de achtergrond getreden ten faveure van de drie merken, die nu een groter accent krijgen. 'Van Tuijl is de naam van het handelsbedrijf, en dan heb je Vatuplast voor de spuitgietproductie, Vatusticks voor de import van de stokken en EcoClicktray voor de kartonnen trays,' somt Boelhouwer op.
| Denise Boelhouwer |
|
|
Boelhouwer geeft aan dat de vth.nl voorlopig louter is bedoeld om interessante informatie en kennis te bieden voor de verschillende sectoren, en fungeert als een database voor producten. Ook wordt benadrukt dat je altijd voor advies en support terechtkunt bij de medewerkers van Van Tuijl. Vooralsnog kan er nog niet online ingekocht worden via een webshop.
'Dat is een flinke klus om te realiseren omdat bijvoorbeeld de prijzen up-to-date moeten zijn en alles goed moet worden bijgehouden. Dat is niet eenvoudig in deze markt. Bovendien hebben we ervaren dat er bij onze klanten niet meteen een urgente behoefte is om online te bestellen. Vaak hebben we al een contactmoment met de kweker voordat hij wil bestellen. Die wil eerst de pot even zien en voelen of heeft vragen over de automatisering van het product.'
Er is overigens ook een Engelse versie van de website gelanceerd. 'De vorige site was vooral gericht op Van Tuijl en de bestaande markt. Met de vernieuwde site hopen we ook internationaal meer naar buiten te treden.'
| Het team van Van Tuijl |
|
|
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
| |
Agribex 2025
|
woensdag 3 december 2025 t/m zondag 7 december 2025 |
|
|
|
|
|
|
|