Bakker.com failliet verklaard |
|
|
|
|
| 50 sec |
Na zeventig jaar postorder en e-commerce
Op 24 mei heeft de Rechtbank van Amsterdam het faillissement van Bakker.com uitgesproken. De oorzaak zou liggen in een fors omzetverlies na de opheffing van de coronamaatregelen. Ook inflatie en onzekerheden als gevolg van de oorlog in Oekraïne zouden een rol hebben gespeeld.
Meer online-verkopers klagen over dergelijke problemen, maar het opheffen van de coronamaatregelen zorgde voor een forse omzetdaling. Bakker.com werd vlak na de Tweede Wereldoorlog opgericht als postorderbedrijf. Toen dat in 2018 failliet ging, werd na een herstart de transitie ingezet naar een e-commerce bedrijf.
Omzetdaling online retailmarkt
Bakker.com leek na een aantal moeilijke jaren op weg om weer een succesvol bedrijf te worden. 'Er is door onze medewerkers en partners hard gewerkt om de ingezette transformatie te voltooien. Daarin zijn we bijna geslaagd. Een paar maanden geleden spraken wij zelfs nog met investeerders om onze activiteiten verder uit te breiden, maar sindsdien is de markt volledig gekanteld', stelt woordvoerder Clemens Sassen van Bakker.com. De online retailmarkt kampt in 2022 met een omzetdaling van 30-35 procent, voor de online groenmarkt gaat het om circa 50 procent.
|
De online retailmarkt kampt in 2022 met een omzetdaling van 30-35 procent, voor de online groenmarkt gaat het om circa 50 procent
| |
|
Zeventig jaar
Bakker.com is al ruim zeventig jaar groenspecialist via postorder en online, en levert rechtstreeks aan consumenten in acht landen. Het hoofdkantoor en het distributiecentrum van de Bakker-groep zijn gevestigd in Lisse. Er werken zo’n negentig vaste medewerkers en daarnaast, afhankelijk van het moment, tot zo'n driehonderd seizoenswerkers.
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
| |
Agribex 2025
|
woensdag 3 december 2025 t/m zondag 7 december 2025 |
|
|
|
|
|
|
|