Kennis vergaren en innovaties ontdekken |
|
|
|
Ceoray Rozenboom,
woensdag 13 februari 2019 |
|
| 96 sec |
Op het moment dat deze Boom in Business verschijnt, zit ik samen met mijn collega's midden in de laatste voorbereidingen voor HortiContact in Gorinchem. Voor we het weten, gaat de beurs alweer van start.
In de beurswereld zien we dat er steeds meer belangstelling is voor innovaties en het verzamelen van kennis. Netwerken is nog steeds een belangrijk element, want waar anders dan op een beurs vindt u zoveel partijen bij elkaar? U ontmoet er niet alleen bekende relaties, maar kunt ook kennismaken met nieuwe contacten. Maar mensen bezoeken vooral ook beurzen om kennis op te doen en innovaties te ontdekken. Ook in de glastuinbouwsector is dit aan de orde. Uit een onderzoek onder bezoekers van HortiContact blijkt dat netwerken, kennis vergaren en oriënteren op noviteiten de belangrijkste redenen voor een beursbezoek zijn.
Op dergelijke ontwikkelingen dienen wij als beursorganisatie natuurlijk in te spelen. Dat doen we tijdens HortiContact 2019 door een aantal nieuwe themagebieden en themaroutes te introduceren.
Soft Fruit Experience
Op dit themagebied staan bedrijven die gespecialiseerd zijn in zacht fruit onder glas. Ook komt er in samenwerking met Janny Trouw (netwerkcoördinator Glastuinbouw Nederland) een kennistheater met lezingen speciaal voor de zachtfruitsector onder glas. Zacht fruit speelt een steeds grotere rol in de glastuinbouwsector en daar willen wij op inspelen.
|
"Leuk om te zien welke creativiteit en innovaties deze startende ondernemingen aan de markt kunnen toevoegen"
| |
|
HortiPackaging
De nieuwe themaroute HortiPackaging toont bezoekers alles over verpakkingen, labeling en codering, hot items in de glastuinbouw. De route richt zich op telers en kwekers, verpakkingsstations en handelshuizen. Belangrijke thema's als duurzaamheid, automatisering en de wensen en eisen van de markt komen ruimschoots aan bod.
Fossielvrij Plaza
Dit is een nieuw kennispaviljoen op de beursvloer, geïnitieerd door Kas als Energiebron, Glastuinbouw Nederland, het ministerie van LNV en HortiContact. In het Fossielvrij Plaza vertellen ondernemers over hun ervaringen met fossielvrij telen, gaan specialisten in op nieuwe mogelijkheden en zijn zij dagelijks beschikbaar om vragen van bezoekers te beantwoorden. Wat is de meerwaarde van een tweede energiescherm? Hoe kan ik een warmtepomp inpassen? Welke opties zijn er om van het gas af te komen? Hoe kan ik zo'n investering terugverdienen? Deze en tal van andere vragen komen aan bod.
Innovatieroute
Een terugkerend element op HortiContact is de innovatieroute. Door deze route te volgen, zien bezoekers de innovatieve producten en diensten die door exposanten zijn ontwikkeld. Op deze manier blijven ze op de hoogte van ontwikkelingen in de glastuinbouw.
Uiteraard komen ook start-ups aan bod tijdens onze beurs, in het reguliere starterspaviljoen, maar ook op het naastgelegen start-up/scale-up-plein van HortiHeroes. Leuk om te zien welke creativiteit en innovaties deze startende ondernemingen aan de markt kunnen toevoegen.
Zoals te lezen is, hebben we niet stilgezeten en ons best gedaan om een aantrekkelijke invulling te geven aan HortiContact 2019. Denkt u na het lezen van dit verhaal: ik weet nog een goede toevoeging voor de vakbeurs in de toekomst, dan houd ik mij natuurlijk aanbevolen!
Ceoray Rozenboom Adviseur Easyfairs Evenementenhal
|
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|
| |
Sima 2024
|
zondag 24 november 2024 t/m woensdag 27 november 2024 |
|
|
|
| |
Agribex 2025
|
woensdag 3 december 2025 t/m zondag 7 december 2025 |
|
|
|
|
|
|
|