Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

GGP, een gewaardeerd en compleet plaatje!

ARTIKEL
MARKT & ACTUEEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
David Bömer, donderdag 26 september 2024
96 sec


Op woensdag 2 oktober 2024 opent vakbeurs GrootGroenPlus. Het is voor veel bedrijven, organisaties, overheden en instellingen in en om de boomteelt een moment om naar uit te kijken. Drie dagen lang komen deelnemers en bezoekers uit alle windstreken bij elkaar om producten te tonen, te bekijken en vooral te bespreken. En daaruit volgen vele connecties en transacties.

David Bömer
David Bömer

Jaarlijks stellen we ons opnieuw de vragen: wat gaan we doen, waar gaan we dat doen, voor wie doen we dit, waarom doen we dat en waarmee gaan we het beste resultaat bereiken?
Onze werkwijze is inmiddels helder: leren uit voorgaande edities én voortdurend blijven vernieuwen.
Vernieuwen doen we bijvoorbeeld via de thema's. Dit jaar willen we extra aandacht schenken aan alles wat in the picture hoort te staan. Ook hebben we stilgestaan bij bijvoorbeeld het label 'nieuwigheid'. Mag een product dat nog krijgen als het langer dan een jaar op de markt is? Of hangt dat ook af van andere factoren? Het label 'nieuwigheid' brengt iets immers automatisch in the picture.


We stelden deze vraag ook aan onze deelnemers, evenals de vraag wat zij in the picture willen zetten. Daarover zullen deskundige en gemêleerde jury's zich op de eerste beursdag buigen. De jury's beslissen dan welke deelnemers met stand en plant het meest in lijn zijn met het beursthema en zich het beste in the picture weten te zetten.

Dit doen we natuurlijk voor de exposanten, die we meerdere kansen willen geven om het beste uit hun assortiment te tonen, maar ook voor de bezoekers, die zo het meest interessante uit de groensector in drie dagen kunnen aanschouwen. Bovendien weten we inmiddels dat dit jaarrond effect heeft; de vakbeurs is slechts een onderdeel van het platform dat GrootGroenPlus inmiddels is geworden.

Waarom we dan specifiek hebben gekozen voor een visuele invulling? Omdat we het belangrijk vinden dat niet alleen de producten van onze groene partners, maar ook hun verhalen gezien worden. Op een aantrekkelijke manier, die misschien wel heel ongebruikelijk is.
Ik moet daarbij denken aan Floraliën in 2016. Daar zag ik destijds enorme foto's van Gentse azalea's, mét stoere mannen met motoren en tattoos. Niet direct een voor de hand liggende combinatie, maar wél een slimme. Het beeld vertelde een verhaal, bleef hangen bij bezoekers en resulteerde in een geslaagde campagne.


Daar zit wat denkwerk in, maar wij vinden: als je de moeite neemt om na te denken over het verhaal dat jij te vertellen hebt, dan mag dat ook in the picture komen te staan. Dan geven wij daar met plezier aandacht aan, maar zullen de bezoekers dat ook doen. En we weten allemaal: wat aandacht krijgt, groeit. Die groei wensen we alle collega's in de branche toe.
Namens vakbeurs GrootGroenPlus mag ik u allen een zeer geslaagde driedaagse toewensen. En via ons jaarrond aanwezige platform zullen gemaakte foto's het welslagen van de vakbeurs bewijzen.


Met hartelijke groet,
David Bömer


LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

download artikel

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
GREEN OUTLET
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
AGENDA
Sima 2024
zondag 24 november 2024
t/m woensdag 27 november 2024
IPM Essen 2025
dinsdag 28 januari 2025
t/m vrijdag 31 januari 2025
PlantariumGroen-Direkt Voorjaarseditie 2025
dinsdag 4 februari 2025
t/m woensdag 5 februari 2025
Agribex 2025
woensdag 3 december 2025
t/m zondag 7 december 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER