Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

Even voorstellen: Bion, nieuwe mediapartner bij NWST

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Nino Stuivenberg, zondag 9 februari 2020
73 sec


Achterin ons gedrukte vakblad staat een pagina boordevol logo's. Dat zijn de circa 160 content partners van NWST. Sinds kort vindt u tussen die logo's ook dat van Bion International.

John Feyaerts (links) en oprichter Fred Bosch (rechts)
John Feyaerts (links) en oprichter Fred Bosch (rechts)

Bion International en Bion Benelux BV, beiden opererend onder Bion Holding, is een jong bedrijf dat opgericht is in 2017. Het bedrijf is ontstaan naar een idee van Fred Bosch, voormalig CEO van ICL Specialty Fertilizers. Na een reorganisatie was hij nog niet klaar om alle opgedane kennis en netwerken te laten rusten. Het idee ontstond al snel om een netwerkbedrijf op te zetten dat de tussenschakel zou zijn tussen vraag en aanbod in land-, tuinbouw en openbaar groen: Bion.

Focus op Benelux

Bosch kreeg daarbij steun van partner John Feyaerts uit België. Feyaerts legt uit dat het bedrijf zich gaat toeleggen op de markt in de Benelux: 'Met de talrijke contactpersonen en wereldwijde productiefaciliteiten konden we een netwerk creëren waarbij we op zoek gingen naar leveranciers. We zochten leveranciers die een toegevoegde waarde hebben voor de Benelux, nieuwe of verbeterde producten in portfolio hebben die hier onbekend zijn of nog geen distributiemogelijkheden hebben. Er zijn wereldwijd nog voldoende fabrikanten die de Benelux-markten misschien wel ambiëren, maar hier geen verkooporganisatie kunnen of willen opzetten. Bion is door z'n structuur bekend met de Benelux en kan deze verbinding tussen aanbodmogelijkheden en vraag uitbouwen.'


'Er zijn wereldwijd nog voldoende fabrikanten die de Benelux-markten misschien wel ambiëren, maar hier geen verkooporganisatie kunnen of willen opzetten'

Grotere marge

Het klassieke model in deze markten is dat de land- en tuinbouw toelevering meestal met een eigen verkoopteam actief is, maar dat de fabrikanten wel veel verkoopondersteuning moeten leveren. Dat is een duidelijke kost die zich volgens Feyaerts weerspiegelt in een matige marge. Bion wil met een beperkt aantal en exclusief dealers van deze nieuwe producten de markt anders aanpakken. Feyaerts: 'Bion gaat zeer uitdrukkelijk de overheadkosten beperken, ten gunste van een grote marge voor de dealerorganisatie die dit concept verder wil uitwerken.'


Met ingang van 2020 is Bion aangesloten als content partner bij NWST. De samenwerking tussen NWST en Bion kende een vruchtbare start, want het eerste gezamenlijke artikel is al verschenen. Lees het artikel hier terug.

LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
'Groen doen'? Krijg 'vieze handen' in Boomkwekerijmuseum Boskoop
zaterdag 24 mei 2025
t/m maandag 3 november 2025
National Plant Show 2025
woensdag 18 juni 2025
t/m donderdag 19 juni 2025
Open Kwekerijdag 21 juni 2025
zaterdag 21 juni 2025
Techniekdag Boomteelt 2025
donderdag 26 juni 2025
t/m donderdag 26 juni 2025
Oldenburg Diversiteit
maandag 18 augustus 2025
t/m vrijdag 22 augustus 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER