| |||||||||||
De overheid start een uitgebreide reclamecampagne om ondernemers in het mkb aan te sporen zich nu echt op de brexit voor te bereiden, voor zover zij dit nog niet hebben gedaan. Vanaf vandaag start de overheid met de inzet van radiospotjes en reclameborden. Een groot deel van de mkb'ers is nog niet echt bezig met de brexit, bleek vorige maand uit een enquête van de Kamer van Koophandel. Slechts 24 procent van de ondervraagde ondernemers liet weten goed voorbereid te zijn op uittreding van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie. Bijna een op de drie ondernemers is nog helemaal niet goed voorbereid, zo bleek. Brexit Impact Scan Voor Nederlandse bedrijven die met het VK handel drijven zal er waarschijnlijk veel veranderen bij een exit uit de Europese Unie. Volgens twee betrokken ministeries is het invullen van de Brexit Impact Scan een goed begin. Aan de hand van deze online bedrijfsscan kunnen bedrijven controleren welke maatregelen ze moeten nemen om zich goed voor te bereiden op het vertrek van het VK. Vaker ingevuld De impactscan bestond al anderhalf jaar, maar wordt volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken steeds vaker ingevuld. De teller staat nu op zo'n 300 keer per dag. In juli 2018 was dit nog drie keer minder. Harde brexit Onlangs werd de brexitdeal van Theresa May massaal weggestemd. Ondernemers moeten ernstig rekening houden met een harde brexit. Bron: Nos
Tip de redactie |
|