Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed
'We ontwikkelen als sector een 'Action-klantenkring'
Boom in Business presenteert een nieuwe terugkerende rubriek, waarin we een ondernemer vragen stellen over zijn bedrijf, afzet en vooral ook zijn toekomstplannen. Deze keer Wilbert Stek bv.
01-12-2015 6 sec
In de pot gedrukt of van de pot gerukt
Op zijn visitekaartje staat ‘laanbomen in potten’ en dat is precies wat Derk en zijn broer Herman van Eldik doen. Nu is dat op zich niet heel bijzonder. Bijzonder is dat beide broers op de vijf hectares die zij tot hun beschikking hebben alleen potten hebben en verder niets meer. Tenminste… voorlopig nog niet.
01-12-2015 12 sec
Folie blijft toch beste afdekmateriaal
Dit jaar is door HAS Kennistransfer en Bedrijfsopleidingen onderzoek gedaan naar zes afdekmethodes om onkruid te onderdrukken bij zowel zomerals winterstek. Uit de voorlopige resultaten komen gangbaar zwart landbouwplastic van 20 micron en biologisch afbreekbare zwarte folie van 12 micron als beste uit de bus.
01-12-2015 10 sec
'Levende' kerstboom terug van weggeweest
Bij kwekerij De Buurte in het Gelderse Oene worden maandag de eerste kerstbomen van het seizoen gerooid. Dat gebeurt machinaal met een rooimachine. De kerstbomen, die al in een pot in de grond zitten, kunnen zo direct uitgeleverd worden aan de Nederlandse tuincentra. Nu al zijn er consumenten die een kerstboom komen, eerder dan andere jaren.
01-12-2015 12 sec
'Voor mij is dit een logische stap'
Opmerkelijke transfer afgelopen zomer: Martien Mantje (35) verruilt werkgever Ebben om directeur te worden bij boomkwekerij Udenhout. Zelf keek Mantje er minder van op: 'Voor mij voelt dit als een heel logische stap,' zegt hij. De nieuwe directeur van Udenhout over zijn carrière, handelsbloed, LinkedIn, overproductie, turnkey-projecten en het Xylella-gevaar.
01-12-2015 11 sec
Ik mis wel eens de wil om te winnen
Gemiddeld gesproken gaat het slecht in de boomkwekerij. Rotslecht zelfs voor veel bedrijven. Gelukkig zijn er nog steeds bedrijven die goed draaien of in ieder geval met vertrouwen de toekomst in kijken. Deze kwekers draaien als nooit tevoren en zien de crisis ook als een kans. Het buzzwoord van 2015 is dan ‘nieuwe verdienmodellen’.
01-12-2015 12 sec
'Annabelle, het wordt niets zonder jou, Annabelle'
Ongetwijfeld kent iedereen dit lied van Hans de Booy uit 1982. Maar niets is minder waar: er is méér dan alleen Annabelle, de meest populaire hortensia. En ze kunnen op meer plekken staan dan in de tuin of als gedroogde versie in de vaas thuis.. .
01-12-2015 10 sec
Buzzy
Vorige week een forum gedaan met een aantal Boskoopse boomkwekers. Het onderwerp was ‘nieuwe verdienmodellen’. Echte zo’n modern hip woord uit de categorie: transparantie, maatschappelijke relevantie en andere moderne blabla.
01-12-2015 6 sec

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER