Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

'Presentatie groenproducten draait om communicatie en beleving'

ARTIKEL
MARKT & ACTUEEL
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Emiel te Walvaart, dinsdag 15 april 2025
191 sec


Bricks Presentation en Van der Wolf Plant ontwikkelen gewilde EasyGreen-display

Bij de presentatie van groenproducten draait alles om communicatie en beleving. Bricks Presentation, specialist in het ontwerpen en produceren van verkoopdisplays voor kwekers en tuincentra, speelt hierop in met op maat gemaakte oplossingen die zowel functioneel als visueel aantrekkelijk zijn. Een treffend voorbeeld hiervan is de sedumdisplay die Bricks heeft ontwikkeld voor Van der Wolf Plant, waarmee het merk EasyGreen wordt gepresenteerd. Eigenaar Daan van der Wolf is enthousiast over de display, die de verkoop van het EasyGreen-assortiment een boost gaf.

De markante EasyGreen-huisjes, gemaakt door Bricks
De markante EasyGreen-huisjes, gemaakt door Bricks

De sedumdisplay voor Van der Wolf Plant en EasyGreen is een doordacht ontworpen presentatie-oplossing die groenproducten optimaal tot hun recht laat komen, vindt eigenaar Daan van der Wolf. Hij memoreert eerst aan de aanleiding om met het Bricks-concept in zee te gaan. Van der Wolf Plant is al bijna 80 jaar gespecialiseerd in Sempervivum, rotsplanten, sedum en Delosperma, met merken als EasyGreen en GreenRoof. EasyGreen omvat het hele spectrum aan rotsplanten; GreenRoof bestaat uit hoogwaardige sedummatten van eigen kweek. Van der Wolf: 'Deze merken zetten we conceptmatig af aan tuincentra, waar ze op concepttafels worden gepresenteerd. Hierin wilde ik graag wat meer opvallen met onze producten. De tafels zijn vlak en ons product is maar 10 cm hoog, zodat je er gemakkelijk overheen kijkt.'

Schets was het begin

Vervolgens zette de kweker uit Reeuwijk zijn ideeën om in een eerste schets. 'Hierin tekende ik een soort display die op een tafel staat, waarin we sedummatten samen met wandhangers kunnen presenteren. Dat leek me wel een mooie combinatie. Ik had mijn best gedaan op de schets, maar het resultaat was niet geweldig. Desondanks zag ik er wel heil in. Op aanraden van Arie Bouman Tuinplanten nam ik contact op met Henriëtte van der Steen en Melwin van Laar van Bricks Presentation. Ik liet de schets zien, wat in eerste instantie enig gelach opleverde. Maar ondertussen had Melwin het eindresultaat al in zijn hoofd. Hij ging al tekenend aan de slag en met ons drieën kwamen we tot de huidige display. Daar zijn ondertussen wel een paar van gemaakt', zegt Van der Wolf met gevoel voor understatement.


Daan van der Wolf
Sinds de eerste EasyGreen-display in 2020 gereed kwam, heeft Van der Wolf tot op heden ruim 150 exemplaren verkocht voor 150 verschillende tuincentra. Daarmee is ruim voldaan aan het uitgangspunt voor het ontwikkelen van het ´huisje', zoals hij de Bricks-display noemt. 'Ik wilde een vaste plek in het tuincentrum hebben. Dat is gelukt met de display waarmee wij het EasyGreen-assortiment presenteren. Zo hebben we jaarrond ons aanbod in het tuincentrum. Het neemt nu een hoge vlucht. De verkoop van onze producten is flink toegenomen, vooral ook het populaire sedum.'

'Met de EasyGreen-display presenteren we jaarrond ons assortiment in het tuincentrum'

Displays in heel Europa

De 'huisjes' hebben een plaats gevonden in tuincentra in heel Europa. Van der Wolf: 'Er zitten ook ketens bij, die twintig of dertig exemplaren hebben afgenomen; die staan in verschillende vestigingen. Er zitten bestaande klanten tussen, maar we hebben ook veel nieuwe tuincentra als klant dankzij de Bricks-display. Zo fungeert Tuincentrum Leurs in Venlo, een echte voorloper, eigenlijk als een soort showroom voor ons. Vaak komen mensen die daar zijn geweest naar ons toe voor nadere informatie. Tuincentra uit heel Europa trekken daarheen om de laatste trends te zien.'


Van der Wolf laat elk jaar 25 displays maken door Bricks. De groei zit er dus goed in. De EasyGreen-displays zijn verkrijgbaar in drie uitvoeringen: een hogere en een lagere versie en een kleiner formaat, zodat de tuincentra kunnen kiezen. Van der Wolf en de Bricks-mensen hebben regelmatig contact. 'Dan stemmen we zaken op elkaar af en ontwikkelen we nieuwe ideeën. De samenwerking verloopt uitstekend; Henriëtte en Melwin denken echt mee. Zij ondersteunen mij ook bij de marketing.'
Dat heeft geresulteerd in een aantrekkelijke display die ook nog 'hufterproof' is, zoals Van der Wolf het uitdrukt. 'Ik wilde graag een display die ik zonder zorgen kon neerzetten in een tuincentrum. Daar zijn Bricks en leverancier MVL uitstekend in geslaagd. We willen voorkomen dat de display meteen stuk is als hij bijvoorbeeld omwaait. Hij bestaat uit degelijk materiaal met een goed uitgewerkt design. De display is ook goed te vervoeren en past gewoon op een Deense kar. Al met al kunnen nog wel even vooruit met deze verkoopdisplay.'


Vakmanschap en expertise

Dit is allemaal te danken aan het vakmanschap en de expertise van Bricks Presentation, een onderdeel van MVL, specialist in metaaltechniek en maatwerkoplossingen. Bij Bricks verloopt het productieproces van een verkoopdisplay volgens een gestructureerd traject. Henriëtte van der Steen, die de coördinatie bij Bricks verzorgt, zet de eerste stap door de opdracht door te geven aan de werkvoorbereider. Vervolgens gaat de tekenaar aan de slag met het ontwerp, waarbij functionaliteit en uitstraling hand in hand gaan. Zodra het ontwerp staat, krijgen de lassers van MVL een gedetailleerde tekening van hoe het display eruit moet zien en instructies.


Henriëtte van der Steen (Bricks)
Ondertussen gaat de dtp'er bij Bricks aan de slag met de designs, die aansluiten bij de huisstijl van het merk en passen bij het product. Zodra deze designs zijn goedgekeurd, worden ze bij Bricks op de printafdeling geprint. Daarna worden display en design samengevoegd tot een eyecatcher.
Van der Steen over het karakteristieke ontwerp van de EasyGreen-displays: 'De huisjes geven de display een herkenbare en uitnodigende uitstraling, passend bij de duurzame en groene boodschap van EasyGreen. Verkoopdisplays zoals deze bieden kwekers en tuincentra een effectieve manier om planten en groenproducten op een aantrekkelijke wijze te presenteren. Wij zorgen ervoor dat elke display niet alleen stevig en praktisch is, maar ook aansluit bij de identiteit van het merk dat wordt vertegenwoordigd. Met de juiste communicatie wordt een groot deel van de vragen van de consument op de winkelvloer beantwoord. Presentatie en communicatie komen bij ons samen tot een verkoopbevorderende display.'


Melwin van Laar (MVL/Bricks)
MVL Metaal & Beregening
Arie Bouman Tuinplanten B...
LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.
AGENDA
Mid Season Days bij GROEN-Direkt
maandag 19 mei 2025
t/m dinsdag 20 mei 2025
Chelsea Flower Show 2025
dinsdag 20 mei 2025
t/m zondag 25 mei 2025
De International Flower Trade Expo 2025
dinsdag 3 juni 2025
t/m donderdag 5 juni 2025
GreenTech event
dinsdag 10 juni 2025
t/m donderdag 12 juni 2025
Zomerdagen bij GROEN-Direkt
dinsdag 10 juni 2025

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER