Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

Easy Grasses in P13 past in trend gemakkelijke natuurtuin

NIEUWS
PRODUCTNIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Hanneke Tax, dinsdag 4 juni 2024
72 sec


Het concept Easy Grasses richt zich met kleinere pot op de retailmarkt

Allure Tuinplanten breidt het assortiment 'Easy Grasses' uit. Als aanvulling op het huidige siergrassenassortiment in P17 komt de siergrassenkweker nu met een kleinere versie in P13 van hun 'Easy Grasses', waarmee ze ook de grotere groene retailers en supermarkten kunnen bedienen.

Annemarie Lips, foto: Allure Tuinplanten
Annemarie Lips, foto: Allure Tuinplanten

De populariteit van planten die zorgen voor een groene, natuurlijke tuin met weinig onderhoud neemt toe. Wuivende siergrassen met fraaie kleuren beloven jaarrond tuingenot zonder vieze handen. Vanuit deze kerngedachte verkoopt Allure Tuinplanten al jaren het concept 'Easy Grasses' met een herkenbaar etiket met daarop personen met een grasspriet in hun mond. Easy Grasses zijn vanaf nu jaarrond beschikbaar.

'Inmiddels krijgen we steeds meer vragen of er mogelijkheid is om een lager prijspunt te bedienen en het populaire product beschikbaar te maken voor een breder publiek,' zegt Annemarie Lips, eigenaar Allure Tuinplanten. 'Daarom zijn we recent gestart met het produceren van een goedgevulde P13 en daarbij hoort ook een nieuwe uitstraling.'

Wuivende grassen

Om goed op te vallen is er gekozen voor een kleurrijke hoes, waarbij de naam 'Easy Grasses' goed opvalt op de vaak drukke winkelvloer. De gele lijnen op de hoes illustreren het wuivende gevoel van siergrassen, terwijl de natuurlijke donkeroranje kleur past bij alle rijkgekleurde soorten. Lips: 'Gemak staat hoog in het vaandel en dit wordt extra benadrukt op de achterkant van de hoes in de vorm van een meertalige uitleg met verzorgingsiconen.'


Gemakkelijke tray

De siergrassen worden aangeboden in een mixtray en bestaat uit diverse Carex-soorten en Festuca. Dankzij de hoezen wordt het voor de consument gemakkelijker om het product mee naar huis te nemen en daarnaast zorgt het voor een nette winkelpresentatie. Naast de tray met de hoezen kan er ook gekozen worden voor een minimalistische verpakking met slechts een steeketiket, al gaat Lips er vanuit dat klanten de vrolijke hoes gaan omarmen en het product op deze manier op de winkelvloer gaan presenteren.


Varianten

Lips: 'We denken graag mee met onze klanten en blijven doorontwikkelen binnen deze P13 cm lijn. Zo experimenteren we met andere soorten en met grassen die anders zijn van vorm, bijvoorbeeld gekrulde varianten. Zo blijven we meebewegen met de vraag van zowel de klant als de consument.'


Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd.   LOGIN   of maak gratis een account aan.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie


ONDERDELEN
Archief
Dossiers
GIP
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER