Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

Onderzoek naar promotie buxus

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
Wijnand Meijboom, dinsdag 2 november 2021
27 sec


Een groep buxuskwekers onderzoekt de mogelijkheid om collectief hun product te promoten. Dit doen zij op initiatief van de LTO-vakgroep Bomen, Vaste Planten en Zomerbloemen.

Internationaal is er nog veel vraag naar buxus
Internationaal is er nog veel vraag naar buxus

Hun voorbeeld in dit onderzoek is iBulb, dat als onderdeel van de Koninklijke Handelsbond voor Boomkwekerij- en Bolproducten Anthos wordt gebruikt voor generieke promotiecampagnes voor bloembollen, vaste planten en rozen.

Een discussie onder kwekers, veredelaars en andere belanghebbenden over het imago en het vermarkten van buxus is de aanleiding om samen op te trekken om de buxus te promoten. De bestaande infrastructuur van iBulb zou hiervoor ook kunnen worden gebruikt. Een werkgroep is bezig met de voorbereidingen en polst de mogelijkheden voor het initiatief.

Internationaal is er nog steeds veel vraag naar buxus. De bedreiging door de buxusmot heeft wel voor imagoschade gezorgd, waardoor de buxus wel wat promotie kan gebruiken.


Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd.   LOGIN   of maak gratis een account aan.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie


ONDERDELEN
Archief
Dossiers
GIP
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER