Onderzoek naar promotie buxus |
|
|
|
|
| 27 sec |
Een groep buxuskwekers onderzoekt de mogelijkheid om collectief hun product te promoten. Dit doen zij op initiatief van de LTO-vakgroep Bomen, Vaste Planten en Zomerbloemen.
Internationaal is er nog veel vraag naar buxus |
Hun voorbeeld in dit onderzoek is iBulb, dat als onderdeel van de Koninklijke Handelsbond voor Boomkwekerij- en Bolproducten Anthos wordt gebruikt voor generieke promotiecampagnes voor bloembollen, vaste planten en rozen.
Een discussie onder kwekers, veredelaars en andere belanghebbenden over het imago en het vermarkten van buxus is de aanleiding om samen op te trekken om de buxus te promoten. De bestaande infrastructuur van iBulb zou hiervoor ook kunnen worden gebruikt. Een werkgroep is bezig met de voorbereidingen en polst de mogelijkheden voor het initiatief.
Internationaal is er nog steeds veel vraag naar buxus. De bedreiging door de buxusmot heeft wel voor imagoschade gezorgd, waardoor de buxus wel wat promotie kan gebruiken.
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
| |
Agribex 2025
|
woensdag 3 december 2025 t/m zondag 7 december 2025 |
|
|
|
|
|
|
|