| |||||||||||
Je zult het ongetwijfeld herkennen aan je eigen zoekgedrag, de websites die hoog staan in de Google zoekresultaten krijgen de meeste bezoekers. Als je een eigen website of webshop hebt weet je dus dat het belangrijk is om een van de bovenste plaatsen te bemachtigen. Zo'n hoge positie heeft niet alleen invloed op het verkeer naar jouw website, maar kan ook betekenen dat je je concurrentie daarin aftroeft. Win-win dus! Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Dat doe je door zoekmachine optimalisatie in te zetten. Je leest meer over deze methode in deze blog.
Wat is het eigenlijk? Zoals gezegd zorgt zoekmachine optimalisatie ervoor dat je hoger in de zoekresultaten van Google terechtkomt, maar het zit natuurlijk wel wat ingewikkelder in elkaar. Google hanteert namelijk een ranking voor website waarbij ze je site indexeren op een aantal factoren. Bij zoekmachine optimalisatie pas je je site aan op basis van die factoren. Hieronder vallen onder andere technische optimalisatie van je website, het schrijven van relevante content, lokale SEO, social media en het optimaliseren van je conversie. De relevante content is uiteindelijk de directe koppeling met de zoekresultaten, de belangrijkste zoektermen moeten namelijk terugkomen in de teksten op je site. Dat is immers waarnaar de bezoekers van Google op zoek zijn. Wat levert het op? Een plek hoog op de 'ranglijst' van Google levert je veel op. Zo krijg je meer verkeer naar je website en dus meer conversie. Daarnaast vergroot het je naamsbekendheid en kan het je een voorsprong bieden op je concurrentie. Bovendien is de ranking van Google gecreƫerd vanuit het oogpunt van de (be)zoeker. Als je je website optimaliseert voor de zoekmachine optimaliseer je 'm dus ook voor je klanten. Zij kunnen er dan vanuit gaan dat jij de relevante informatie op je website hebt staan en dat ze gebruik kunnen maken van een gebruiksvriendelijke website. Een helpende hand Nu bezit natuurlijk niet iedereen de kennis en kunde om zijn of haar website te optimaliseren, dus het kan verstandig zijn om een online marketingbureau in te schakelen. Bijkomend voordeel daarvan is dat een online marketingbureau je ook kan helpen bij andere online werkzaamheden. We raden je aan om goed onderzoek te doen voor je met een marketingbureau in zee gaat, zodat je zeker weet dat je resultaten gaat behalen. Een voorbeeld van een betrouwbaar bureau is Traffic Today uit Deventer. Neem zeker eens een kijkje op hun website en/of maak een afspraak met een van de online specialisten van het bureau. Deze ingezonden mededeling valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Boom in Business
Tip de redactie |
|