In deze eerste editie van Boom in Business bespreken we duurzame ontwikkelingen in de boomkwekerij, zoals het gebruik van biogisch afbreekbaar boomband, tape en bindbuis, het meten van gewasbeschermingsemissies naar oppervlaktewater in de Moersloot in Zundert en de toenemende focus op groene middelen bij BASF. We zien hoe data een belangrijke rol kunnen spelen op de kwekerij met IrriWatch met Aquafeed en doen samen met Lensli en Kekkilä-BVB de nodige ervaring op met veenarme substraten en hernieuwbare grondstoffen. Ook ontdekken we wat er komt kijken bij de veredeling van Prunussen met Adrian Straver, Basrijs verlicht het zware werk met vernuftige rooiers, terwijl Rovero veelzijdige cabriokassen bouwt. Intussen zijn verschillende sectorpartijen met elkaar in gesprek over het vlottrekken van de ‘zadenwinkel’ in het kader van de Nederlandse Bossenstrategie. Tot slot zet Pius Floris ons met beide benen op, of liever in de grond, want het is niet de grond zelf, maar de biologie ín de grond die zorgt voor een betere weerbaarheid. Lees dit en meer in de nieuwe Boom in Business.