Groenkeur actualiseert richtlijnen voor groene certificering |
|
|
|
 |
| 50 sec |
Groenkeur werkt aan een actualisatie van de beoordelingsrichtlijnen voor groenvoorziening, boomverzorging en dak- en gevelbegroening. De richtlijnen worden aangepast aan nieuwe eisen en ontwikkelingen in het vakgebied.
Beeld via: IPC Groene Ruimte |
In 2023 zijn al belangrijke duurzaamheidsthema's toegevoegd, zoals klimaat, biodiversiteit, circulariteit en social return. Daarmee sloot Groenkeur aan bij het manifest Maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen van de Rijksoverheid.
Duurzaamheid al verankerd, nu focus op vakontwikkeling
De komende herziening richt zich vooral op de impact van technologische innovaties, nieuwe vormen van aanbesteden en veranderende eisen aan personeel en vakbekwaamheid. Groenkeur wil de beoordelingsrichtlijnen toekomstbestendig maken en beter laten aansluiten op de praktijk.
|
De komende herziening richt zich op de impact van technologische innovaties, nieuwe vormen van aanbesteden en veranderende eisen aan personeel en vakbekwaamheid
| |
|
Drie werkgroepen starten in september
Voor de herziening worden drie aparte werkgroepen ingericht: één voor groenvoorziening, één voor boomverzorging en één voor dak- en gevelbegroening. De start van de werkgroepen staat gepland in september. Het streven is om de aangepaste richtlijnen uiterlijk 1 mei 2026 af te ronden. Na goedkeuring door de Raad voor Accreditatie zullen de nieuwe normen op 1 januari 2027 ingaan. Er komt een overgangstermijn, zodat betrokken partijen zich kunnen voorbereiden op de veranderingen.
Meedenken? Groenkeur zoekt professionals
Groenkeur nodigt ondernemers en vakspecialisten uit om mee te denken in een van de werkgroepen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden door een e-mail te sturen naar Groenkeur.
|
Voor de herziening worden drie aparte werkgroepen ingericht: één voor groenvoorziening, één voor boomverzorging en één voor dak- en gevelbegroening
| |
|
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|